מה עושים ברשויות למען אזרחים ותיקים

מערכת שורש  ח כסליו, תשפא  11/24/2020

אם אתם נחשבים לוותיקי עמק יזרעאל, כדאי מאוד שתדעו שתמיד תוכלו למצוא שירותים שונים עבורכן מטעם עמותת ותיקי עמק יזרעאל
.......................

מה עושים ברשויות למען אזרחים ותיקים

כאשר מדובר על אזרחים ותיקים על פי חוק, מדובר על תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה, כאשר מבחינת הגיל אישה מגיעה לגיל פרישה בגיל 62 ואילו גבר מגיע לגיל פרישה בגיל 67. בהתאם לחוק האזרחים הוותיקים מפיק המשרד לשוויון חברתי תעודת אזרח ותיק לכל אזרח מעין זה, אשר מעידה על כך שאותו אזרח זכאי להטבות שונות מהרשות המקומית. התעודה מציעה עבור כל אזרח ותיק מגוון הנחות שונות כגון: הנחה בארנונה, הנחה בתחבורה ציבורית, הנחה בכניסה לגנים ואתרים, כניסה למופעי תרבות ועוד. כל אזרח ותיק צריך לבדוק לאיזה הטבות הוא זכאי בגין היותו אזרח ותיק.

הטבות לאזרח ותיק

אחת מההטבות אשר מגיעות לכל אזרח ותיק מהביטוח הלאומי היא קצבת אזרח ותיק. מדובר על קצבה שמטרתה היא להבטיח לתושבי ישראל הכנסה חודשית קבועה לעת זקנה. אך מעבר להטבה הכספית החודשית אשר מגיעה לאזרחים ותיקים מטעם המדינה, כל רשות מקומית מציעה עבור אזרחים ותיקים מגוון הטבות שונות הרלוונטיות לאותה העיר שבה הם מתגוררים. ישנן הטבות עבור הצרכן הרלוונטיות באופן ספציפי מעבור אזרח ותיק. ישנן הנחות על מופעי תרבות בערים עבור אזרחים ותיקים. כמו כן, מתוך דאגה לשמור על הבריאות הנפשית ועל איכות חייו של האזרח הוותיק גם כאשר הגיע לגיל פרישה, לא מעט מהרשויות המקומיות מציעות עבור אזרחים ותיקים בשעות הבוקר, הצהריים ואף העבר, מגוון קורסים שונים הרלוונטיים עבורם, הרצאות שונות, חוגים שונים. לא פעם מוצעת הבריכה העירונית במחיר מוזל עבור כל ותיק המעוניין לשמור על כושר גופני ועוד. ניתן לומר שכל רשות מקומית עושה את כל מה שניתן בכדי לאפשר לוותיקים שבעירה לחיות את חייהם בצורה הטובה והנעימה ביותר. ישנן עמותות שונות במיקומים שונים בארץ שגם תפקידים הוא לדאוג לרווחת אזרחים ותיקים באזורם כגון: עמותת ותיקי עמק יזרעאל.

עמותת ותיקי עמק יזרעאל- במה מדובר?

כאשר מדובר על עמותת ותיקי עמק יזרעאל, מדובר בעצם על עמותה שהוקמה בשנת 1987, במטרה לקדם את צרכי האזרחים הוותיקים באזור. כלומר, כל אזרח שנחשב לוותיק עמק יזרעאל, יכול לקבל מגוון הטבות שונות מהעמותה המדוברת. בעמותה רואים את ותיקים עמק יזרעאל כאוכלוסייה מבוגרת, שהיוותה את דור הראשונים והמקימים של העמק והיישובים בהם הם חיים ועל כן, היא מוקירה תודה לאותה אוכלוסייה בימים שבהם לא תמיד היא יכולה לדאוג לעצמה לאיכות חיים.

העמותה פועלת כיום בגמישות המרבית וזאת בכדי שכל אזרח ותיק בעמק יזרעאל יקבל את השירות שלו הוא נזקק בכל זמן ובכל מקום שמתאימים לו. העמותה עושה זאת מתוך הכרת תודה, מחויבות וכמובן כבוד לאוכלוסייה המדוברת.

העמותה מציעה מגוון שירותי פנאי, תרבות, רווחה, בריאות וסיעוד, על מנת להעניק מענה מקיף לצרכים של כל אזרח ותיק

מטרת העמותה היא לנהל, להפעיל, לספק ולקדם שירותי בריאות, תרבות ורווחה מכל סוג עבור קשישים תושבי ההתיישבות העובדת בעמק יזרעאל ויישובים נוספים בעמק יזרעאל. על אותם ישובים מוחלט מעת לעת על ידי העמותה. כמו כן, העמותה מפעילה ומנהלת מרכז יום לקשישים ומציעה עוד מגוון פעולות שונות עבור כל קשיש.

אם אתם נחשבים לוותיקי עמק יזרעאל, כדאי מאוד שתדעו שתמיד תוכלו למצוא שירותים שונים עבורכן מטעם העמותה שיכולים לסייע לכם לחיות חיים נוחים יותר, טובים יותר ואיכותיים יותר. מדובר על הטבות שהעמותה מעניקה מעבר להטבות שמגיעות לכם מעצם היותכם מוגדרים על פי המדינה כאזרחים ותיקים, אותן מעניקה המדינה עצמה ואף רשויות מקומיות. לכן, אם אתם זקוקים לכל דבר באשר הוא, כדאי שתפנו לעמותה.